در حال بارگذاری
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در خراسان شمالی

شماره خبر : 495 - https://asreatrak.ir//short/V0kbO

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آماده‌باش ۲۳ تیم اطفای حریق در استان برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها خبر داد.

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، علی اسدی با اشاره به شروع فصل گرما و افزایش طبیعت‌گردی، گفت: امسال وضعیت پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان باتوجه‌به بارندگی‌ها، بسیار خوب بوده و باتوجه‌به شروع فصل گرما و خشک‌شدن علوفه، احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها وجود دارد.

 به گفته وی ۷۶ روستا و ۱۷ پاسگاه به تجهیزات اولیه برای اطفای حریق تجهیز شده‌اند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین اضافه کرد: به دهیاران نیز اعلام شده، در مناطقی که زباله‌های روستا جمع می‌شود، نسبت به اطفای حریق در این مکان‌ها اطمینان حاصل کنند تا آتش به مراتع سرایت نکند.

وی ابراز داشت: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

این مسئول بیان داشت: خراسان شمالی ذخیره‌گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی در این استان قرار دارد و ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه‌ای در استان شناسایی شده است که بیشتر این‌گونه‌ها قابلیت صنعتی‌شدن دارند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات